Friday, December 24, 2010

Forum Perdana Penuh Hiburan

16 SuaraSumbang
Umumnya semua orang sedia maklum bila sebut sahaja berkenaan Forum Perdana, kompom la berkait rapat dengan dunia Islam semasa. Apatah lagi tajuk besar nya pun Ehwal Islam. SS pun memang tiada masalah dengan rancangan sebegini. Iyelah..sekurang-kurangya boleh menyedarkan SS yang tak henti2 buat dosa ini.

Namun, segalanya berubah semalam sejurus SS menonton rancangan itu semalam. Wah..terkejut beruk SS tengok Forum Perdana semalam. Kalian mesti tak tahu kan semalam ada Forum Perdana. Haha..SS pun tak tau. Ayah SS yang nak tengok sebenarnya. Kira 1 family SS la yang tengok semalam. Apa yang terjadi ni SS?? Sabar2..jangan gopoh2. Sebenarnya semalam rancangan berunsur ilmiah itu diubah formatnya dalam bentuk lebih santai. Sangat menarik tetapi agak janggal sikit. Apa tidaknya bila rancangan itu dimulakan dengan persembahan artis yang sedang meletup dengan lagu "Dinda Kanda" tu. Ala..Atilia dengan Monoloque la. Dah terang2 lagi disimbahi spotlight yang si perempuan 2 tak tutup aurat. Siap pengacara pun tukar. Mana pakai Saudara Ridhuan Tee lagi dah. Tahukah anda siapa orangnya. Fahrin Ahmad la. Dia kan pengacara handal. Bagus lah bagi dia peluang. Mana tau kot2 lepas ni minat nak berdakwah ke. Haish..dunia2.

SS yang tergelak seisi keluarga macam tengah tonton cerita Hantu Kak Limah ni pun cakap la dekat ayah, "Maybe ini cara nak dekatkan remaja dengan unsur dakwah kot!". Terkejut SS ni masih ada lagi tau. Baru je minggu lepas stesyen televisyen ni tayangkan rakaman program yang sama dari universiti SS. Aduh..baru nak bangga. Tapi SS bangga lagi sebab RTM berani melakukan perubahan . Kan sekarang dunia penuh hiburan. Mungkin perubahan ini yang mahu diterima rakyat..............kot. SS taknak la cakap artis mana yang dijemput & tv mana yang tayangkan. Nanti orang kata SS aibkan orang pula. Eyh..macam dah cakap je.


Kata SS : Kaki SS terseliuh sebab berlaga kaki masa main futsal kelmarin. Siap berbungkus ni sampai tak nampak kaki dah.

16 SuaraSumbang:

sahromnasrudin said...

thanks sudi singgah di blog sy..semoga berkunjung kembali ya

iwan_dextrous said...

zaman dh berubah...makin lame konon nk kne ikut perkembangan zaman..padahal pikirin makin lama mkin sempit..juz pandangan..hiihhihi


Dextrous cyber life

gadisBunga said...

masalahnya kelainan2 kat rtm tu sokmo tak kena. atau adakah saya bias? hihihi

De Mois said...

Sahrom :
Eyh..takde hal la. Kita bertukar-tukar pendapat

Iwan_dextrous :
Itu lah pasal. Tak kena tempat. Macam orang dah tua nak pakai baju "rugged". Haha

GadisBunga :
Hehe..susah nak tengok orang kita tengok RTM lebih dari setengah jam. Haha

Diba Chan said...

heheeee

alif said...

zaman dh brubh bro...tu la manusia
apa2 pun kaki ko jage elok2

De Mois said...

Diba Cha :
Ni apa kerje ni tunjuk2 gigi

Alif :
Betol 2..orite, tq. Hehe..

YOUsoF said...

Hehee ni namenyemengikut peredaran semasa... TAPI, berkesankah dengan cara begitu? sendiri mahu pikir la kan bro..

*Cepat sembuh, boleh bantai sepak lagi pasni hehee

De Mois said...

Yousof :
Betol2..setuju sangat. Udah malas nak berpikir ni. Hehe..

Perghh..cukup la terseksa sekali

Armiza said...

ohh..kaki ss sudah serupa mumia kah..??

De Mois said...

Haha..kaki je he. Bukan 1 badan he

AdiaLuze said...

Kalo camtu, tajuk takleh la guna 'ehwal Islam' lagi...Kena tukar jadi Ehwal Semasa..Hehehe

De Mois said...

Haha..betul 2 AdiaLuze..setuju. Buat malu je

Hafiz said...

mmg best! Smpai terangkat ekor serban ana, kahkah!

ps: itu, aku x tgk pun forum tu. Tp kalu betul jd begitu, mksdny matlamat dakwah itu bkn lagi utk mmbawa ke jln yg benar, tapi hanya utk mndptkn sokongan, kan? I suke lagu tu, tapi i tak suke lah pkai dedah2 ni.

De Mois said...

Hafiz..see, u got the conclusion. Haha..maybe

Anonymous said...

Misters
I used this excellent software dRm-Removal and used it for removing drm from itunes protected musics a years ago, it did the job well, btw. Then I bought mp3 player and it could't play my wma files so I decided to [url=http://drm-removal.com]convert wma to mp3[/url] with drm-removal. It works like magic! Just in a few clicks, you only need to click "Add" button and choose the folder of wma files. They will convert all the tracks simultaneously at a really high speed. If you have the same problem and need to convert wma to mp3, you should try drm-removal!
I am big fan of audiobooks and actually wonder, if it legal. I bought a book (now its mine!) from napster, but may be its drm and I can't copy it to my MP3 player!! Thats dick!! I can remove drm - but what about legacy?

thanks in advance!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...