Sunday, January 23, 2011

Kemaruk nak jadi artis

32 SuaraSumbang
Semalam tempat SS ada ujibakat Astro untuk 1 rancangan yang belum ada judul lagi. Tapi yang pasti rancangannnya berkait rapat dengan hiburan seni la. Aih..rancangan Astro dah masuk u SS tau. Jangan jeles ye semua. Ujibakat ini memerlukan setiap peserta menguasai kemahiran menyanyi, menari & bermain alat muzik. Wow..bukan senang 2 nak kuasai semua elemen 2. SS ni yang sememangnya tidak berbakat saja2 la menjenguk ke studio 2. Ala..nak tengok diorang yang otai2 ni tunjuk bakat masing2. SS pun nak terjah juga something ni

Yang SS kesahkan sangat ni kenapa lah dibuatnya sampai masuk universiti pula. Bukan SS nak bantah pun. Tapi kalau sampai peserta yang terpilih perlu menangguhkan pelajaran terlebih dahulu, tak ke kesian mak bapak diorang hantar belajar tinggi2. SS dah lama perhatikan yang banyak syarikat2 rakaman tarik golongan belia untuk bernaung di bawah mereka. Yela..awak dah berhempas pulas belajar bagai nak rak, tup2 berhenti belajar sebab nak jadi penghibur dan sebagainya. Belum kira lagi duit orang tua kita yang banyak sangat kita guna semata-mata nak bagi anak2 nya jadi pandai. SS dengar je krew Astro 2 briefing pada semua peserta. SS pun tergerak hati juga nak masuk rancangan 2. Tapi tak berani la..mahu kena marah dengan ibu ayah SS.

SS pun tak boleh nak menolak dengan trend sekarang ni. Sikit2 nak jadi artis..baru belasan tahun dah teringin nak jadi artis. Artis ni nak pakat cerita kat kalian semua sampai umur berapa tahun je boleh bertahan. 2 kalau popular..kalau tidak, awal2 lagi dah lingkup. Buat segan je kena balik kampung semula tanam jagung. Kalau yang memang dah tak tahan sangat 2, cuba bersabar dulu..habiskan pelajaran dulu. Bukan tak boleh pun. Sekurang-kurangnya walaupun artis, tetapi artis yang educated macam Dr Fazley kita ni. Dengan ijazah, diploma kita 2, boleh la guna untuk masa hadapan. Jangan fikir yang bahgia2 je ye..tapi SS cakap je ni. SS pun teringin jugak. Haha..tahu tak hadiah juara dapat berapa?? RM500,000 kau




Kata SS : Cuti sabtu ahad SS rasa macam tiada beza langsung la. Sama je macam hari2 biasa. Bila lah boleh jalan2 keluar ni??

32 SuaraSumbang:

Nadia Mashuri said...

lau masuk SS nk nyanyi lagu pe?

iwan_dextrous said...

ok ap..law terpilih kn sng2 je jdi femes..hahaha

De Mois said...

Ada la 1 lagu feveret SS. Tak nak la bagitau. Malu i..kalau nak, berduet la dulu..huhu

De Mois said...

@iwan_dextrous Hehe..habis yang study 2 camne iwan??

Izamir Ridzwan said...

klu boleh student tak yah la msuk.. stdy tuh penting

AZRUL AZMI said...

haha... bagi sy tak salah pun nak jadi artis tapi jangan la nak main2 plak kan... macam SS cakap, ade yg kejar popular la...

susah nak cari artis yang educated skrang.... saya lebih suka kalau artis boleh cakap bahasa inggeris very well... perfect english.... bependirian... kalu ada gosip pun, dapat la menjjawab dengan mudah... artis skrang ni kene ajar la jugak comunication skill... pandai jer aku ni... that is my opinion... tak suke tak pe....

saya suka menyanyi walaupun suara sendiri ni tak sedap... selalu nyanyi dalam klass masa kat skulah dulu... kawan2 pun dah naik muak dah dengar lagu saya.... hehehe....

Bob Merley said...

Nak jadi artis jugak la camni. haha. tapi bole nyanyi lagu Doraemon je :)

arep_lockermonth said...

artis oh artis!masyuk!

De Mois said...

@Izamir Ridzwan Ha..2la pasal. Sibuk je memanjang

De Mois said...

@AZRUL AZMI Betul..lagi 1, kalau wartawan tanya dlm english tergagap nak jawap. Camne??

Cam2 SS tak galakkan anda nyanyi la disini. Huhu..

De Mois said...

@Bob Merley Haha..bob2 yang suka merepek. Kah3..try la masuk audition

De Mois said...

@arep_lockermonth Memang la..tapi privacy cmne lak??

Along Tapa said...

mari kita namakan fenomena ni sebagai selebritimaniakronika...mereka-mereka ni mungkin akan mengvote mawi jadik perdana menteri kalo dia pergi bertanding pilihanraya...ko rasa??

Gorengbaek - Along nak pecah rekod...buat entri bunga-bunga

Hangit Habis dah - What kind of person are you actually?

ShafiqIzwan said...

tuhla. jadi artis ni, kalau ade offer, ade la dwet. klo xde? sendiri mau ingat la. lain, privasi konpem da xde.

нαηιмQαтяυηηα∂α said...

sume orang nak jadi artis, tapi bakat tak seberapa.. lebih bersandarkan rupa..

aqish basir said...

nak nynyi lagu ape hehe?

+akufobia+ said...

hee.kemaruk jadi orang baik ada?

nabilah_2908 said...

sampai kena berhnti belajar yer..?

apa yg sy tahu...kebnykkannya hnya tangguhkan dulu pelajaran..myb tuk 1 semester or 1 satu tahun..lepas dh selesai semua baru sambung semula...

bab duit tu mng tak boleh dinafikan lah...


jom ke APA KATA HATI pulak,
NATURE CALLS

Imran nyambek said...

gua nak balik rumah tanam sayur

De Mois said...

@Along Tapa Wah..apa buruk nama fenomena kau 2. Haha..kompom la menang

De Mois said...

@ShafiqIzwan Tau takpe..thanks 4 sharing

De Mois said...

@нαηιмQαтяυηηα∂α Haha..tapi SS tak pakai rupa he

De Mois said...

@aqish basir Amboi..teringin ke??

De Mois said...

@ akufobia Takde nye nak kemaruk kalau nak jadi baik

De Mois said...

@nabilah_2908 Hmm.kalau dah buzy jadi artis memang lupa punya ah. Hehe..

De Mois said...

@Imran nyambek Haha..try la nyanyi dulu

Amanina Sofea said...

teruk la kalo sume org nk jd artis..
nk glamor la ktakn..huhu

+akufobia+ said...

best sangat ke jadi artis?

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Persahabatan kami datang ziarah blog anda
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kajang Pak Malau kajang berlipat,
Kajang hamba mengkuang layu,
Dagang Pak Malau dagang bertempat,
Dagang hamba Tumpang lalu

wooooo aku mmg tak aderrr bakat nak jadi artis pasal suara tak sedap.... tapi aku mmg nak gak merasa jadi artis wehhhh....

kalau ko nak jadi piiii uji bakat Mentor mana tau ko menang karang betoiii2 jadi artis tauuu

De Mois said...

Amanina Sofea - Tahu takpe..susah negara kita

De Mois said...

+akufobia+ - Best la sebab takde tempat nak privacy. Haha..

De Mois said...

Afzainizam - Gila kau..tak mau la. Malu jee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...